Sistemes de control de pressurització per a escales, vestíbuls i vies d'evacuació
Solucions de pressurització per a vies d'evacuació en cas d'incendi
Més del 80% de les víctimes en incendis són degudes a la inhalació de fum. Els sistemes de pressurització són la solució més fiable per evitar l'entrada de fum a les vies d'evacuació.
Els sistemes de pressurització BOXPDS, amb certificat d'assaig segons la norma UNE EN 12101-6:2022, asseguren les vies d'evacuació evitant l'entrada de fum mitjançant una sobrepressió d'aire. En cas d'obertura de portes o de fuites d'aire, el sistema reacciona augmentant el cabal d'aire perquè aquestes vies estiguin sempre lliures de fum en cas d'emergència. Es consideren vies d'evacuació els passadissos, les escales, els ascensors i els vestíbuls.
Aplicacions
Les solucions SODECA de pressurització, ofereixen diferents tipologies d'equips per satisfer totes les necessitats d'instal·lació.
Per a la selecció de l'equip més adequat, és important definir prèviament com es farà l'aspiració de l'aire de l'exterior i la impulsió a la zona pressuritzada i seguir les recomanacions següents:
Impulsió de l'aire exterior
Presurització conjunta de tots els vestíbuls
Presurització individual de vestíbuls
Edificis de gran alçada
Fuita d'aire de pressurització
Galeries d'evacuació de túnels
La seguretat dels túnels depèn en gran mesura de les vies d'evacuació, que s'han de dissenyar d'acord amb les característiques constructives específiques de cada túnel. Els sistemes de pressurització de les galeries d'evacuació dels túnels tenen requeriments específics que varien segons la configuració de cada túnel.
Escales d'evacuació de túnels ferroviaris o carreters
Galeries auxiliars d'evacuació de túnels ferroviaris o carreteres
Galeries d'interconnexió de túnels bitub